بیوگرافی مهناز افشار

مهناز افشار بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون متولد 21 خرداد سال 1356 در شهر تهران است . مهناز افشار دیپلم رشته تجربی دارد و برای ادامه تحصیل به مدت 4 سال در موسسه غیر انتفاعی در رشته تدوین تحصیل کرده است .

خانواده مهناز افشار

وی در یک خانواده بسیار مذهبی با دو برادر بزرگ شده است . او می گوید خانواده اش بخاطر اعتقاداتشان در ابتدا با بازیگری او مخالف بوده اند .

شروع کار های هنری

از طریق شمسی فضل الهی اولین بار سال 1377 در 21 سالگی برای بازی در سریال "گمشده " معرفی شد و اولین و آخرین تجربه خود در قاب تلویزیون را بدست آورد . او در کلاس‌ های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید. مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی عشق گمشده در سال 1376 آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم دوستان به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال 1377 به سینما راه یافت.شباهت زیاد مهناز افشار به گوگوش خواننده مشهور در شروع کارش تاثیر گذار بود، او در دهه هشتاد از چهره‌ های تاثیر گذار سینمای تجاری ایران شد.

از فیلم های معروف او می توان به شور عشق در کنار بهرام رادان، آتش بس در کنار محمدرضا گلزار، دعوت در کنار کتایون ریاحی، سعادت آباد، برف روی کاج ها، پسر آدم، دختر حوا در کنار حامد کمیلی، نهنگ عنبر 1 و 2 در کنار رضا عطاران و ویشکا آسایش و دارکوب در کنار امین حیایی اشاره کرد.

گم شده، عشق تعطیل نیست در کنار محمدرضا گلزار، عاشقانه در کنار ساره بیات و محمدرضا گلزار و سریال گلشیفته از سریال های او هستند.

ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار در خرداد 1393 با یاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ازدواج کرد . این زوج در 4 خرداد ماه سال 1394 صاحب دختری به نام لیا شدند .

ستاره دهه هشتاد

مهناز افشار در دهه هشتاد از چهره های تاثیر گذار سینمای تجاری ایران شد و در سالهای پایانی این دهه با بازی در فیلم های کارگردانهای متفاوت سعی کرد تصویر شناخته شده اش را تغییر دهد . تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیر نامه از سوی منتقدان و جشنواره های داخلی انجامید .

دستگیری یاسین رامین

اقای یاسین رامین مدیرعامل شرکت دارویی رشد بعلت اختلاف 6 میلیاردی با هلال احمر در مرداد 1395 دستگیر شد . یکی دیگر از علت های بازداشت وی وارد کردن شیرهای الوده بود که بارها توسط وی تکذیب شد .

طلاق مهناز افشار از یاسین رامین

مهناز افشار با انتشار استوری در صفحه اینستاگرام خود، خبر جدایی از یاسین رامین را اعلام کرد.

او با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی تر هم بکنی.»

غذای مورد علاقه مهناز افشار

غذاهای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی است و به خاطر همین علاقه این غذاها را خیلی خوب می پزد. در زندگی همه چیز را فقط از خدا میخواهد و بس،مدتی مزون لباس داشت اما به خاطر وقت گیر بودنش از این کار صرف نظر کرد.

جوایز و افتخارات هنری مهناز افشار

افشار در سال‌های حضور حرفه‌ای اش در سینما توانسته است جوایز فراوانی کسب کند، مهمترین آن‌ها عبارتند از:

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای طبقه سوم ۱۳۸۸

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای سعادت‌آباد ۱۳۸۹

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای برف روی کاج‌ها ۱۳۸۹

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای برف روی کاج‌ها ۱۳۸۹

برنده تندیس بهترین بازیگر زن از جشن دنیای تصویر برای طبقه سوم ۱۳۹۰

او در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۶ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "تسویه حساب" و در سال ۹۶ نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "دارکوب" شد که در هیچکدام موفق به دریافت سیمرغ نشد.